vrijdag 22 februari 2013

De Bumba-taart: het eindresultaat


Hier zijn we er dan mee,
met het eindresultaat van de Bumba-taart.
Volgende keer toch maar iets sneller voorzien
want ik denk dat er bepaalde mensen bijna op barsten stonden van ongeduldigheid.
*hihi*
 
Het werd een ijstaart.
 
Ijstaart.
Met andere woorden,
dat smelt dat spul.
En koud ook.
En nat.
Geen goede combinatie met suikerpasta.
 
Geen goede combinatie met bumblebee ook niet.
Stress dat ik had voor deze taart.
Niet normaal.
 
Gewoonlijk kan ik alles mooi plannen,
voorzien en 185 keer langs alle kanten bekijken voor ik verder ga.
Het totaalplaatje bedenken
en dat exact zoals ik wil maken.
 
Deze keer niet.
Deze keer moest ik het doen met 'ongeveer' afmetingen van een ijstaart die al besteld was.
Ongeveer.
Hoe juist was die ongeveer?
En hoe reageert marsepein op ijs?
En hoe snel smelt dat nu eigelijk?
 
Bon.
Gene makkelijke
ik kan het u meegeven.
 
Ik legde dus een goede basis marsepein over de ijstaart,
snel.
Heeeeel snel.
Geen perfecte laag.
Maar dat speelde niet zo heel veel rol.
Want de gekleurde laag ging er nog bovenop komen.
Want dat was mijn besluit
geen suikerpasta als basis
wel marsepein.
Dat bleek een goed idee te zijn.
 
Na de ultrasnelle basislaag moest de taart weer in de diepvries.
Tijd voor het gekleurde goed voor te bereiden.
Vlaggetjes met snelle driehoek-uitstekers en een streep icing.
En dan ook weer:
eruit-snel bekleden-er terug in.

Dat smelten viel nogal mee...

De volgende dag mocht bumblebee-vriendje,
met een waslijst aan instructies
de rest er netjes op gaan zetten.

Want ik kon er zelf niet bij zijn.

Maar hij heeft dat goed gedaan.
Kijk maar.
 

 
 
 
Het autootje was een speelgoedje,
traditie dat zoiets op de taart moet staan.
 
De rest...
dat was uren en uren prullen en prutsen met suikerpasta.
het was een heel werkje.
 
Maar dat snoetje toen de kleine ukkepuk de taart zag
dat was goud waard.
Zo glunderen en stralen.
 
Dat maakte het nachtwerk en de stress écht de moeite waard.
 
Maareuh...
als ik mag kiezen
graag volgende keer een 'gewone' taart.
Als't kan.
Misschien?
Alstublieft?
 

21 opmerkingen:

  1. WAUW!! Dat is echt een machtig schone taart! Als ik jou was zou ik aan een carrièreswitch denken...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. He, da's een leuk complimentje ! Maar voor het eerst toch maar niet ;-) als dat per uur betaald zou moeten worden... ik zou nogal moeten doorrekenen ;-)

      Verwijderen
  2. Dat kan ik alleen maar beamen! Wat een meesterwerk! Ik zou er zelf niet durven van eten! Man man man, dat ziet er prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi gemaakt! Jij en Vriendje zijn een goed team. De smaak, daar ben ik nog benieuwd naar, ga je daar ook nog iets over vertellen? Manlief is in de zomer jarig en een ijstaart zou 'm zeker smaken. Over Bumba denk ik nog even na :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij zijn inderdaad een goed team !
      Over de smaak kan ik weinig vertellen, daar mijn schoonzusje deze besteld had bij een plaatstelijke cremerie, zoals ze elk jaar doet.
      Normaal laat ze het ook daar versieren met ijstaart-versieringen.
      Deze keer wilde ze eens iets anders ;-)

      Ik veronderstel dat, als je een grote diepvries hebt, je wel je eigen ijstaart kan maken?

      Verwijderen
  4. Een echt kunstwerk!
    Hij is echt prachtig!


    Groetjes Hitsje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. he he daar is ie dan.. ja ik stond inderdaad op barsten!!!

    Wat is ie gaaaaf...
    OP een ijstaart????? wat een apart en knap idee..
    Smaakt dat als marsepein in de diepvries is geweest, is het ontdooien van de marsepein dan niet te lang omdat je taart al gesmolten is dan??\
    Wel ontzettend gaaf is het!!!
    Hij is fantastisch

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, hopelijk was het het wachten waard ;-)

      Marsepein smaakt niet anders als ie in de diepvries heeft gezeten, en ook de icing kwam er goed uit, wat wel fijn was om te weten voor een volgende keer.

      De marsepein was ook niet beenhard om te snijden, maar die ijstaart heeft wel eerst een kwartiertje uit gestaan, omdat die meestal wél beenhard is.

      Dus dat gaf misschien de marsepein ook tijd genoeg? Het gaf ons allesinds tijd om heel de boel in en op elkaar te zetten, en zelfs dan nog was er nog niets gesmolten.
      Stress voor niets dus ;-)

      Verwijderen
  6. Super! Kan iedereen een bestelling plaatsen? Of doe je dit alleen voor vrienden? Ik heb er namelijk ook eentje nodig en dit ziet er echt TE GEK uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wel... stuur me een mailtje met wat je wil en van waar je bent, en wie weet wil ik dat voor jullie ook doen? ;-)

      Verwijderen
    2. Ik doe dit zeker zodra ik tijd vind. Dan zien wel wel ;)

      Verwijderen
  7. Super mooi!!!
    Ik heb hier ook n bumba fan, die gelukkig pas in augustus jarig is. Kan ik nog n paar maandjes oefenen.
    Maar ondanks jou goede tutorials weet ik niet of ie zo mooooooi zou kunnen worden. (Als ik er aan durf te beginnen)
    Je mag echt trots zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Stukje voor stukje valt het echt wel mee hoor, niets moeilijks aan. Gewoon wat tijd dat je kwijt bent.
      Enkel het tentje... dat gaf me wat frustratie ;-) maar ook dat staat beschreven, dus je weet waar je aan begint :D

      Zeker proberen, en kom de foto's showen op fb he !

      Verwijderen
  8. Superknap gedaan en dan ook nog eens in ijs ? Wauw,ik doe het je echt niet na.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die is echt wel fantastisch mooi!! Alle geweldige onderdelen die je al liet zien, waren top, maar zo is ze schitterend! Knap gedaan! En zo met ijs zal inderdaad een hele opgave geweest zijn, petje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bedankt allemaal voor de geweldige en lieve reacties :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Waauw, ik kwam hier op je blog terecht omdat ik op google had gezocht naar 'bumba taart versiering'. Ik ga namelijk zelf deze week een bumba cakeje maken... als in 'ik bak een cupcakeje en zet er een bumba figuurtje op'.
    Van zoiets als dit hierboven kan ik alleen maar dromen ....
    Ik ga je blog verder opvolgen, zo kan ik nog wat bijleren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet niet of het je opvalt, maar een écht bumbafiguurtje zie je er niet op he ;-) dat komt omdat ik me daar eigelijk niet graag aan waag.
      Dus dan fabriceerde ik maar wat anders, om de aandacht af te leiden.

      Welkom op mijn blogje, fijn dat je meeleest. Als ik met iets kan helpen, geef een gil. En als je tips of ervaringen hebt die mij kunnen helpen, geef ook maar een gil dan ;-)

      Verwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...