zaterdag 12 april 2014

Lente-pasta

Weet je wanneer ik weet dat het lente is?
Als er weer simpele pasta's op ons taloor* belanden.
 
Die lente en zomer jong, dat is een gerief.
Geen zin om te koken?
en dat overkomt me meer dan regelmatig
Dan zwiert ge toch gewoon wat pasta in de pot,
trek uw ijskast open en zie een keer waar ge nog goesting in hebt.
En dat draait ge er gewoon bij tussen.
 


Nu in mijn geval was dat kip - tomaatjes - pijnboompitten - een schuddeschud van de kruidenpotjes
en niet te vergeten: een flinke draai aan de peper en zoutmolen.
 
Ik zwier mijn pasta na kort koken in een wok,
met een papje van bouillon.
Op een kei heet vuurke.
 
En dan heb je in plaats van droge kost, een lekker smeuïg bordje vol.
Lekker !
 


1 opmerking:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...