zondag 8 december 2013

Me-time !

 Verbouwen is niet geschikt voor nagellak-dragende-vrouwmensen.
Punt.

Of misschien moet ik zeggen:
dat is mijn conclusie.

Wie weet wat voor superwijven lopen hier rond op de aardbol
die dat wel kunnen.

Ik ben alvast al zeer content als ik geen halve tuin,
behangpapierresten
of bezetselsmurrie onder mijn nagels moet vandaan pulken,
voor ik aan het eten begin.

Om niet helemaal in een halve vent te transformeren
moet ik zo af en toe eens iets erg niet-feministisch doen.

Ik zet mezelf aan tafel met een potteke heet water,
en wat marteltuigjes.
En nog geen half uurtje later zucht ik van opluchting.
En kan ik weer met heerlijk propere nageltjes...
in het zand gaan wroeten.

Ook eens doen?
Eens zien wat je nodig hebt:
- een potteke heet water, al dan niet met een zeepje in
- een portie nivea, handcreme, iets huidverzorgend
- een vijl
- een puimsteentje
- een bokkenpootje
- een nagelriemknippertje
- een stel nagels die dringend op onderhoudsbeurt moeten


Eerst en vooral vijl je de scherpe hoekjes en kantjes van je nagels.
Mooi naar één richting vijlen,
niet heen en weer schuren...
da's niet zo best voor je nagels.
 

Dan zet je je op je gemak voor de tv
of in mijn geval: met een boek ernaast.
En week één hand in een potje met heet water
met eventueel wat zeep er in.
 



Vuil pruts je onder je nagels onderuit met een vijltje of met je bokkenpootje,
goed afdrogen,
en dan zwier je maar een klodder creme op elke nagelriem.
 
Verwen jezelf een beetje en masseer het in.
Dan maak je je nagelriem voorzichtig los met de ene kant van je bokkenpootje
en duw je het -voorzichtig- achteruit met de andere kant van je bokkenpootje.
 


 
Soppesop je puimsteen in het water en ga elk ruw stukje van je hand te lijf.
Liever een keertje meer er over wrijven
dan te bruut.
We zijn onszelf niet aan het martelen hier,
dus wees lief voor je handen.
 
Vergeet ook je vingertoppen niet,
als je veel ruw werk doet,
of de zijkanten van je vingers.
 
Dan knip je losse velletjes aan je nagelriem af,
gebruik een goed scherpe schaar of kniptang,
zodat je niet trekt maar wel knipt.



Klaar voor de volgende hand !
 
Herhaal alles nog een keertje...
en neem dan een lekker gulle portie handcreme
en wrijf in je handen tot deze helemaal opgenomen is.
 
Aaaaaaah,
héérlijk, toch?
 


 
Soms...
moet je jezelf ook eens iets gunnen.
Me-time noem ik dat dan.
Pure luxe !
 
Geniet nog dagen (of weken) lang van het resultaat !

1 opmerking:

  1. Haha.....geweldig blog weer!
    Alleen die puimsteen ga ik niet gebruiken.
    Dat gebruik ik wel bij mijn voeten maar niet bij mijn handen.
    Maar heerlijke luxe is het wel.....
    Fijne dag nog!
    Liefs,
    Corien.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...