woensdag 20 november 2013

Vlindertaartje

Mijn Bumblebee-zusje was jarig.
Ik maakte al eens een taartje voor haar.
Maar deze keer had ik iets anders in gedachten.
 
Vlindertjes, paars en glitter.
Dat zijn nu echt dé dingen waarmee je ze kan doen glimlachen.
 
Vond ik natuurlijk wel een geweldige combinatie om als thema te gebruiken voor een taartje.
 
Ik probeerde eens iets anders.
Zoals altijd.
 
Want echt zot van cake is ze niet.
En biscuit ook al niet.
 
die werden wél opgesnoept.
 
Dus ik gebruikte gewoon hetzelfde receptje
maar dan x2.
En ik zwierde dat in mijn bolle bakvormpje dat eigelijk een ikea-kom is.
 
En dan vloekte ik...
meermaals.
Want de inhoud bleef wiebelen,
ook na meer dan een uur baktijd.
 
Dus wil je hetzelfde doen:
pak uwe tijd ervoor.
 
Ik fabriceerde ook mijn lievelingsbotercreme.
Niet uit een pakje, hoewel dat ook een optie kon zijn.
Maar gewoon volgens dit receptje.
 


Omdat mijn cake-die-eigelijk-een-cupcake-is nogal zwaar is op zich,
ging ik er geen extra vulling tussen flansen.
Als je dat zelf wel wil doen,
kan je hier alvast kiezen tussen heel wat recepten.
 
Ik drupte met mijn rode en blauwe kleurstof tot ik een paars tintje had...
en smeerde royaal mijn taartje in.
Normaal is een dun laagje voldoende,
maar zonder vulling mocht het wel iets meer hebben.
 
Waarom smeerde ik mijn taart in met botercreme?
Maar in het kort:
dat zorgt ervoor dat je taart zacht blijft,
en dus niet gaat uitdrogen.
Dat je vulling schoon binnen de perken blijft,
en dat je de suikerpasta of marsepein netjes kan aanbrengen.
 


Ondertussen had ik mijn versiering al klaarliggen.
Deze was op voorhand al gemaakt,
dus het enige dat ik moest doen was even accentjes aanbrengen met zilver-dust-poeder.
Dippe-dip met de vleugeltjes er in, bleek de beste optie.
 



En dan met hun poep op de taart !
 
Vastzetten kan met een drupje icing,
of met eetbare lijm.
 
Niet zo heel duidelijk op de foto,
maar er mocht ook nog een dun zilveren laagje over de onderkant van de taart,
die vervaagde naar boven toe.
 
Extra glitter en glamour kan nooit kwaad,
toch?
 
Mijn zusje was er alvast blij mee !
Snoepen maar !




3 opmerkingen:

  1. Ik herken die vormpjes! Bloemetjes worden hier ook heeeeel vaak gemaakt en de vlindertjes staan op het kerstlijstje :) Heel mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bloemetjes zijn ontzettend dankbare wezentjes he ;-) het is ook een van mijn beste aankopen ooit. Van de vlindertjes ga je ook geen spijt hebben, dus geef maar duidelijke hinten ;-)

      Verwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...