woensdag 6 november 2013

B-plan

Dat ik een queen van de B-plannen ben,
dat moet ik jullie niet meer vertellen.
 
Ik ben van het doen in plaats van het denken,
als het om bakken gaat toch.
 
En als ik het dan allemaal zo goed uitgedacht heb,
dan doet een halfwakke oven of een telefoon me wel uit mijn superstrakke timing vallen.
 
Dus ondertussen ben ik een optimaal-getrainde-B-planner.
 
Zo ook toen ik dus dit voor had.
Mijn geweldige zelfgemaakte taartbodem.
In frunnen-vaneen*.
Grmbl !!
 
Al een kiekje van een hele tijd geleden.
Nu zou me dat niet zo rap meer overkomen.
 
Maar hey.
Na wat sakkeren en vloeken had ik een oplossing.
 


Ik zwierde de stukken de brokken voor een extra 10 minuten de oven in,
want niet alles was gaar,
wat het wel logisch maakte dat de boel uit elkaar viel.
 
En dan flanste ik daar wat pudding over,
aardbeitjes,
en een crumble van de taartbodem zelf.
 
Ik had een zoete taartbodem gemaakt,
dus dat maakte dat ik uiteindelijk een lekker krokant, zoet dessertje had.
 
Een grote toef slagroom zou ook niet slecht geweest zijn,
ware het niet dat het pas voor de dag nadien was,
en dat ik geen idee had wie er slagroom lustte en wie niet.
 


Nog meer desserts uit een glaasje?
 
 

Om maar te zeggen:
een B-plan is niet altijd slechter dat het originele ;-)
 
*In frunnen-vaneen: uit elkaar gevallen, kapot


1 opmerking:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...