dinsdag 12 februari 2013

Tutorial Blozende Bladwijzers

De eerste tutorial van de valentijnweek !
 
Ik steek meestal een papiertje tussen mijn boek.
Eentje van het soort dat rondslingerde in de buurt van mijn huidige leesplaats.
 
Dat durft al eens een nuttig iets te zijn.
Nuttig wanneer dat niet in een boek zit verstopt.
Minder nuttig als bladwijzer.
 
Een rekeningetje.
Een postkaartje.
Leuk om een mee-op-vakantie-boek na 2 jaar nog eens open te doen
en dan het kaartje-dat-in-het-nachtkastje-van-de-hotelkamer-ligt terug te vinden
Een visitekaartje.
Altijd handig om dat wekenlang te verstoppen op een plaats waar je nooit gaat zoeken.
Enzovoort.
 
Ik besloot dus dat het tijd was om bladwijzertjes te maken.
 
Voor mezelf.
 
Als cadeautje voor nog meer lezende leukerds.
Of als *iets* van *iets* voor iemand-die-ik-nog-niet-weet-wie.
 
 
Eerst en vooral keek ik eens heel goed naar mijn pinterest-inspiratiebron.
Om dan tot de conclusie te komen dat ik het toch iets anders wilde aanpakken.
Maar bon.
Da's altijd zo rap om te zeggen.
 
Dus ik prulde en puzzelde.
En maakte weer prototypes.
Maar feitelijk was dat rap geklonken.
 
Dit werden mijn malletjes.
Eentje als basis.
Een hartje zo groot als het hartje met de vleugeltjes,
en een hartje dat ieeeets kleiner is dan de twee andere.
 
 
Nodig:
een schaar.
Al dan niet van den ikea.
Een potloodje.
Verschillende kleurtjes en printjes papier.
En goed stevig wit papier.
 
 
*1*
Mal even op zijn plek leggen.
Het vleugel-hartje en het grootste hartje moet je elke keer één keer hebben.
 
*2*
Dat geeft zo heel veel gekke tekeningetjes.
 
*3*
Voor het kleinste hartje haal je het papier met een printje boven.
Ook twee stuks.
 
*4*
En dit lag klaar voor één exemplaartje.
 
 
*1*
Het vleugelhartje geef je een slag.
 
*2*
Even vastlijmen
(oja...juist...lijm heb je ook wel van doen).
Ik smeerde allebei de flapjes goed in,
langs de buitenkant.
Het ene flapje op het andere en goed aanduwen.
 
*3*
Dan kan het grootste hartje,
het witte,
er nu mooi bovenop.
 
*4*
En als laatste stap mogen de twee kleinste hartjes op hun plekje.
 
 
Zo simpel is dat !
Ik legde ze direct onder een zwaar boek,
zo droogde het mooi vlak.
 
Klaar is kees.
Easy-peasy toch?
 
 
 
 
Het vergt wat teken-knip & plakwerk.
Maar het resultaat is zo fijn !
 
Ideaal als cadeautje,
geeft 1001 mogelijkheden om te varieren.
Met printen,
andere kleuren papier als basis.
Andere vormen of maten...
noem maar op !
 
Maar deze keer lekker als hartjes.
Gewoon.
Omdat het binnekort valentijn is.
 
Voor meer papierknutsel-prul-friemel-tutorials
kan je hierzo kijken.
 
Veel knutselplezier !
 
Oja.
Wil je ze niet maken?
Maar wel hebben?
Dan heb ik misschien...
heel misschien...
wel een tipje voor je.

1 opmerking:

  1. Wat weer een leuk creatief idee!
    Die ga ik zeker ook eens maken, echt heel leuk en idd. voor diverse doeleinden te gebruiken.
    Bedankt!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...