vrijdag 15 februari 2013

Kokette Koekjes

Hupla.
We zijn al vrijdag.
Dat wil zeggen dat ik alweer een jaar ouder ben.
En iedereen genoeg heeft van hartjes en poezelige boodschappen.
 
Lekker niet.
Dat laatste dan.
 
Ik ga gewoon nog koppig en moppig even door
in volle hartjesfurie.
 
en de frivole fimo hartjes van donderdag
kan je nog steeds bekijken
natuurlijk.
Alsof ik een blogje zou verduistermanen.
*poeha!*
 
Bon.
 
We gaan verder.
 
Ik testte een nieuw koekjesrecept uit.
Chocoladekoekjes.
Altijd lekker,
altijd goed.
Niet dus.
Soms loopt het gewoon ergens mis.
 
En nu niet.
Neehee,
jullie krijgen dat recept nog niet.
Dat komt er binnekort wel aan.
Niet binnekort als in: straks.
Want dan moet ik weer scharen en vliegen om dat op het www te flansen.
Wachten verdekke.
 
Wat je wel krijgt vandaag
is een tutorial.
 
Ja mannekes.
Ik ben actief geweest.
En ik ben er nog moe van.
 
Wat heb je nodig.
 
- een koekje, in hartjesvorm als't even kan
- icing in't roze
- icing in't wit
- een tandenstoker
jaja...weer een tandenstoker-techniek !
 
Hoe maak je de juiste icing
op een easy manier?
 
Eerst en vooral legt ge uw koekje klaar.
Zei ik al dat het een koekjes-versieren-voor-dummies-tutorial was?
 
Spuit een randje.
Sommige willen dat het randje bijna van hun koekje afvalt
ik zie nog graag een streepje koek.
 


Vul de rest ook schonekes in.
Wiebel wat heen en weer met dat koekje.
't ziet er wat blubberig uit,
maar da's oke.
Komt goed.
 
Zet dan met witte icing dotjes langs het randje.
Niet té dicht tegen het randje,
maar ook niet te ver.
Niet te veel dotjes,
niet te weinig.
 
Eentje schoon in het puntje,
niet te ver naar beneden.
 
En eentje schoon boven aan dat dalletje.
Dat mag best goed boven zitten.
 
Mannekes...dat is muggenziften he...
zie dat ge dotjes op uw koekske hebt,
dan is't al lang goed.
 
Zo is perfect eigelijk.
Maar omdat perfectie niet bestaat:
trek uwe plan en zie wat gij het mooiste lijkt te vinden.





















Neem dan uwe tandenstoker.
Een velleke keukenrol is ook wel handig.
 
En trek met een *zwiep* van boven naar beneden met uwe tandenstoker door de icing.
 
Wanneer heel het boeltje nog sticky is lieft.
Dus taffel niet te hard.
 
Tweede stap:
*zwiep* ook in dat onderste dotje even door.
 
Tussen de *zwiepjes* door veeg ik altijd de tandenstoker proper.
Krijg je een netter resultaat.
Zijt ge echt lui...
dan is zelfs dat niet noodzakelijk.
 

Dan.
Doet ge hetzelfde,
maar in éne trek een hele kant.
 
Je dacht toch echt niet dat ik al die dotjes apart ging door*zwiepen* he?
 
Dus begin in het roze deel links boven,
niet in het dotje zelf,
maar er een beetje vanaf.
 
En dan teken je gewoon even de contour na met je tandenstoker.
Op tijd stoppen zodat je uw onderste hartjes-dotje-dotje-hartje niet verpest.
 
Stap twee:
gewoon hetzelfde,
maar dan aan de andere kant.


En klaar !
 
Nu kan je alles schoon laten drogen.




 
Zwier dat nu in een mooi dozeke.
 
En je hebt er een leuk cadeautje bij.
Om goed te maken dat je valentijn vergeten was?
Of zo?
 
Nee?
 
Nog een valentijns-koekjes-idee kan je hierzo vinden.
 
Makkelijk.
En schattig.
Toch?



3 opmerkingen:

  1. leuk, deze heb ik ook gemaakt voor valentijnsdag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooooo my, wat mooi! Zonde om op te eten. Nou ja, bijna dan ;)
    Mooie foto's heb je er ook bij gemaakt.

    Liefs,
    Bianca

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...