vrijdag 1 februari 2013

Gehaakt babydekentje

Het is af !
 
Af zeg ik u !
 
Af-af-af-af-aahaaaaaaf !
 
*kuch*
Oke.
 
Het begon met een cadeautje.
Van mijn lieve bumblebee-zusje.
Voor mijn verjaardag.


 
Ik besloot er een vierkantje uit te proberen.
En eigelijk.
Puur uit luiheid,
omdat ik niet elke keer een ander vierkantje wilde maken...
euhm? Punt van granny's voorbijgestreefd hier?!
 
*kijkt iets langer dan volstrekt noodzakelijk naar die lente-foto's...*
 
Bon.
 
Van daaruit vond ik die kleurtjes allemaal zo fijn
dat ik gewoon bleef haken aan mijn lapje.
 
Feitelijk besloot ik dan om er een zeteltjes-dekentje van te maken.
 
Ik weet niet goed wat er een stokje voor stak.
Het feit dat het dan wel érg groot moest worden
en dat toch wel érg lang ging duren.
Of misschien was het omdat ik een überkoddig winters-met-een-lief-beertje-op-fleecedekentje vond,
perfect voor in de zetel?
Of misschien kregen die moederachtige-gevoelens de bovenhand?
 
Dak-et-nie-weet.
 
Maar het werd dus een babydekentje.
 
En een dekentje voor mijn bumblebee-schoonzusje.
Dus ik dacht zo:
allez hup.
Ook een dekentje voor een bumblebee-kindje-dat-er-nog-in-langes-niet-is-en-niet-zal-komen-in-t-kort-ook-niet.
 
En kijk.
't is af !
 
Allemaal frisse fleurige kleurtjes,
met een mooi wit randje er aan als afwerking.
 
*zo mooi !*
Al zeg ik het zelf.
 

 
 

14 opmerkingen:

  1. geweldig wat is ie mooi en de kleurtjes zijn ook al zo fleurig, dat heb je weer knap gemaakt :o)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel ! Een simpeltje, tegen jou prachtige haakkunsten, maar simpel kan ook mooi zijn he ;-)

      Verwijderen
  2. Heel vrolijk, het leukste moment is altijd wanneer het af is he, zeker bij een groter projectje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het leukste moment was toen aaaaal die kleine draadjes weggewerkt waren ;-) Maar het haken zelf was ook fijn natuurlijk, ik twijfelde nog of ik er niet nog een randje of twee drie bij zou maken, maar dan is ie wel héél groot.

      Verwijderen
  3. Knap , ik vind het zo vrolijk er uit zien!
    Tineke
    bollies53.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeg gij bent wel van alle markten thuis he, heel knap gemaakt !!

    Fijn weekend,
    Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Valt wel mee hoor, van vele dingen een basis, en van niets perfect alles ;-) maar met een basis kom je al ver, toch?

      Verwijderen
  5. Ja, zo mooi! Dat mag je gerust zelf zeggen, terechte trotsheid!
    Fijn weekend en ook heel erg bedankt voor je lieve berichtje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een beetje eigenstoef mag soms wel he ;-)
      En dat is graag gedaan *dikke knuffel*

      Verwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...