woensdag 20 februari 2013

Bakles ! Deel 11

In les 11 van de bakkersopleiding maakten we suikerbrood,
vlaaiendeeg
koffiekoeken
en vlaaien ook natuurlijk.
 
Het begon allemaal met deegjes maken,
broodjes opbollen
suiker bijdoen
laagje er rond...
 


 
 
 
 
 
De vlaaien moesten in speciale
very jakkiebakkie
vormen die we moesten invetten.
Maar die feitelijk nog vettig genoeg waren.
*bleuhk !*
 
Vullingen werden gemaakt,
vormen bekleed,
verschillende manieren van afwerken aangeleerd
en alles mocht de oven in.
Met njammie resultaten.
 
 
 



 

 
De collega's gingen vlijtig aan de slag met bladerdeeg
voor koffiekoekjes.
Hoorntjes van verschillende makers,
geven verschillende resultaten.
Grappig om te zien.
 
Geen chocolade deze keer...
Maar veeeeeeel bloemsuiker.
 
 
 
 
 
 
 
Het was weer een lekkere
en fijne les !
 
Tot volgende week!


5 opmerkingen:

  1. Mmmmmmm, het water komt me in de mond bij het zien van al dat lekkers! Goed gelukt allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe meer foto's ik zie, hoe meer ik ervan overtuigd ben dat bakken een echte kunst is. Vinden je leerling-collega'tjes het eigenlijk niet raar dat jij voortduren foto's staat te maken? :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bakken is een kunst ;-) da's waar !
      En ja hoor, ze vallen me aan met bloem, handdoeken en een vieze frituur-tang als ik niet oppas of niet rap genoeg weg ben ;-)

      Verwijderen
  3. Voor mij graag het suikerbroodje. En doe er ook nog maar 2 koffiekoekskes bij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...