dinsdag 3 juli 2012

Chocoladebroodjes!


Chocoladebroodjes doen me steeds denken aan Parijs.
En dan vooral die schooluitstap van
ondertussen weer 'heel wat'
jaren geleden.
 
 
Ons middagmaal moesten we zelf voorzien
en als iedereen richting de broodjesbar of pizza-zaken vertrok,
sprongen wij de bakker binnen.
En ik kan je verzekeren.
Nergens zo'n lekkere croissants of chocoladebroodjes gegeten als daar.
 
 
Geen plakkerige laagjes
geen pudding om te verdoezelen dat er amper chocolade in zit.
Geen wak deeg.
Geen glazuur, droge koek of wat dan ook.
 
 
Gewoon kei lekkere, krokante chocoladebroodjes.
Vers !
*mijmer mijmer*

Dus.
Zo af en toe denk ik daar nog eens aan
en da's echt geen werk.
Zeker niet omdat ik laatst in de Aveve zo'n chocolade-staafjes lag liggen.
Helemaal geen geprul meer dan.
 
 
Je hebt alleen bladerdeeg nodig.
En ik weet niet waarom maar ik kan maar geen vierkante lapjes vinden
 in de winkels hier in de buurt.
Niet handig.


Je neemt je chocoladestaafje.



*rollen rollen*



Even met een mes de naad goed dicht duwen.
Onduidelijke foto, maar bon.


Zodat het er zo uitziet.
En dan leg je dat worstje op de naad op je bakplaat.


Ik legde er twee naast elkaar.
Lekker knuffelen.

Zie je het verschil van kleur?
Links is gewoon bladerdeeg.
Rechts is bio-bladerdeeg.

Ik begin meer en meer into het bio te gaan.
Eitjes,
vlees
kaas,
pasta,
alles wat ik te pakken krijg eigelijk.
Dus dit was ineens een testertje.

Het ziet er niet zo njammie uit.
En als het gebakken is... komt het minder omhoog.
Toch wel iets om te onthouden,
tenslotte is het soms echt wel belangrijk dat het omhoog komt
en mooi bol komt te staan.


Hier is het net omgekeerd,
links is bio,
rechts is gewoon.

Ook als het gebakken is,
ziet het er anders uit.
Minder egaal,
minder glad.
Minder njammie.

Het blijft witter in de randjes,
terwijl het gewone sneller 'geel' bakt.
Van smaak is het wel dik oke trouwens,
geen verschil op te merken.

Juist de textuur en de structuur,
en het uitzicht
is anders.

Toch wel eentje om te onthouden.
Misschien toch maar eens zelf bladerdeeg maken,
mét bio producten ;-)


Maar voila.
Zonder moeite en zonder last:
je chocoladebroodjes !


Oja.
Bakdetails?
15-20 minuutjes bakken in voorverwarmde oven van 190° !

Smakelijk !!

4 opmerkingen:

  1. ow wat lekker.. dat ziet er heelrijk uit.. ik doe dat altijd met crossiants...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh wat lekker! Die moet ik maar een keertje maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die zien er super lekker uit... Ga ik ook maar eens maken. (waar haal je die staafjes chocolade (in Nederland))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik haalde de mijne in de aveve, maar ik denk dat jullie dat niet hebben in nederland?
      Normaal hebben bakkerswinkels of taartenwinkels dat ook wel :-) online zal je dat ook kunnen vinden.

      Verwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...