dinsdag 7 februari 2012

Appel + kaneel + kruidnagel

 = lekker winters !!
Toch?
Guur weer buiten...
kille wind en grijze lucht.
En nattigheid.
En dan gezellig binnen,
sjofaaske* op en in een dekentje weggekropen.
Met een goed boek of een laaaange film.
Zaaaalig.
En dan, binnen handbereik op een bijzettafeltje liefst nog een portie knabbel,
en een warm drankje.
Nu, je zal alles zelf moeten voorzien, buiten dat warm drankje, daar kan ik je mee helpen ;-)
Ik maakte zelf appelsap.
Euh.
Appelprut is een beter woord.
Want echt sappig ziet dit er niet uit.
Fin ja, dat warmde ik dus op.
Ik kapte gulzig met mijn kaneelpotje...
en zwierde er lekker veel kruidnagel bij.

En na wat sudderen kreeg ik dit !


De cosy zjatten* maken het plaatje helemaal af.
Je kan dat ook doen zonder al te veel moeite.
Neem een appelsap fles/brik,
giet,
kap
en kieper.
Even opwarmen.
Meer winters kan niet.
Genieten maar !!
(ik wilde 'winterser' te zetten... maar dan zou ik al een derde sterretje (*) moeten zetten, en dan ben ik misschien langer aan het typen aan mijn woordverklaringen dan aan mijn blogje zelf?).
*sjofaaske = sjofaas = verwarming
*zjatten = tassen, maar dat klinkt zo... niet bumblebee

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...