woensdag 11 januari 2012

De kersttaart, Kersenvlaaivulling

Eigelijk is het schandalig dat ik dit hier apart in een blogberichtje zet,
want het is zo easy peasy.
Maar anders krijg je zo'n onoverzichtelijke boel.
En mijn brein is al een wanorde...
als dan mijn blogje ook nog overhoop ligt.
Dan blijft het hier niet werken.
Dus.
De kersenvlaaivulling krijgt zijn eigen plekje op mijn blog.
Je hebt nodig.
Een pot kersen in sap.
En een zakje vanillepudding-poeder.
Niet zeuren over hoeveelheden of soorten, speelt allemaal geen rol.
Komt wel in orde.
Giet het sap van je kersen of kriekjes in een steelpan of pot.
Doe daar je vanillepudding-poeder bij
(je weet wel, die zakjes voor makkelijk vanillepudding te maken?)
En meng tot je geen klontertjes meer hebt.

Dan zet je je vuur op.
En blijf je mooi roeren tot alles in dikt.

Dat begint zo...
(en als je dan niet maakt dat je aan het roeren bent, gaat de boel serieus stinken)

En uiteindelijk krijg je dan deze pap.
Excuses voor de overdreven slechte foto,
maar én roeren, én de warme damp én een foto trekken...
dan krijg je zoiets dus he.

Kwats je kriekjes-kersjes-whatever bij die prut.
En roeren maar.


Dat is het.
Gewoon laten afkoelen nu.
En niet te veel van snoepen,
je moet het nog als vulling gebruiken ;-)

Oja.
Dit is ook wat ik doe als we frikandelletjes maken en daar kriekjes bij eten.
Hoe je frikandelletjes maakt... dat volgt later nog ;-)
(we zijn nu over biscuit bezig... blijf bij je punt bumblebee !)

Easy peasy, toch?
Maar lékker.

En het blijft lang goed.
En het loopt niet uit.
Het hoéft niet koel te staan.
Het geeft geen knoeiwerk.
Is supersnel klaar.

En krieken heeft elke belg steeds in de voorraadkast staan,
dus ook goed voor snel-snel taartjes.

2 opmerkingen:

  1. Je laat me lachen, alleen al om de manier waarop je dit beschrijft, het is net alsof ik bij je in de keuken sta! Fijne dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.... krijg gewoon zin in wat!!

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...