woensdag 20 juli 2011

Projectje sjaals en mutsen, deel 1

Eerst en vooral: bedankt iedereen !!
Ik krijg heel leuke mails van veel verschillende blog-dames die hun hulp aanbieden en tips geven over hoe ik het allemaal kan aanpakken.
Zo lief dat jullie zijn.

Ondertussen vorder ik met mijn eigen exemplaartje ook goed, eerste van vele hoop ik !


(En pssst... zelfs mijn BumbleBee-vriendje heeft zijn eerste brei-les net achter de rug,
wie weet kunnen we van hem ook nog wel een creatie verwachten ;-) )

De details :

Enkele details heb ik nu verder uitgewerkt, met dank aan de help-dames:

- de sjaals en mutsen mogen natuurlijk ook genaaid worden.
Niet enkel breien en haken is oke, alles is oke !

- je moet geen bepaalde steken gebruiken, altijd rechts, altijd averechts, sjaalsteek, gaatjes,... noem maar op, voor ieder wat wils dus laat de inspiratie maar gaan of doe gewoon wat je het liefste doet.

- de kleurtjes zijn nog steeds lichtgrijs en donkerblauw, ik weet dat het niet de allermooiste kleuren uit de regenboog zijn, maar met een beetje geluk komen we toch tot een mooie verzameling

- de sjaals zijn voor kinderen van de lagere school,
van 6-13 jaar ongeveer.
Dit zijn de gemiddelde maten van een sjaal voor die leeftijd:
- 12-20 cm breed
- 130-180 cm lang
Alles daartussen is goed, of een buitenmaatje mag natuurlijk ook.
Dit zijn enkel aanwijzingen, je moet niks volgen ;-)

- de maten voor de mutsen gaan als volgt:
- 4-6jaar: 53cm hoofdomtrek
- 6-11jaar: 56cm hoofdomtrek
- vanaf 12: 58cm hoofdomtrek

- de einddatum staat niet vast, ik ben van plan om tegen half oktober de sjaals en mutsen naar Moeders voor Moeders te brengen, dus als ik eind september alles binnen heb, is dat meer dan oke.

- het adres waar jullie alles naar mogen opsturen geef ik door via e-mail, gelieve dit zelf ook niet op het internet te zetten :-)
Dat mag steeds opgestuurd worden, speelt geen rol voor hoeveel of op welke dag,
 ik zal het sowieso wel goed ontvangen.


Ik denk dat ik nu alle details heb gegeven die ik nog moest geven?
Nog eens: superhard bedankt aan iedereen die meewerkt en iedereen die het doorgeeft !!

Veel brei-haak-naai plezier !!

9 opmerkingen:

  1. Je bent al goed bezig, ben beniewd wat je allemaal nog gaat maken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook al rustig aan een sjaal begonnen. Had de gewenste afmetingen al op een ander blog gelezen en al genoteerd, kan er toch rekening mee gehouden worden he.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier ook al zo'n 50 cm gedaan ...en wat is het leuk om zo samen aan een project te werken, als ik zo ver ben om te verzenden meld ik me bij je.......veel breiplezier. En het wordt meteen weer beter weer nu ik met een winterswerkje in mijn handen zit ;o)
    groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn jullie toch allemaal top-dames !

    Ik ben er zo hard van verschoten hoeveel mensen dat er op reageren en willen meehelpen, jullie verdienen allemaal een dikke pluim!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi!!
    Er komt toevallig geen tuto over het maken van zo'n mooierd als die van jou??

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Euhm, als daar interesse in is wil ik gerust daar een tut over maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb ondertussen ook al 3 donkerblauw fleece mutskes af. Nog een sjaal en dan zet ik een foto op mijn blog ...

    groetjes Brigitte.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook ik ben bezig met de eerste sjaal.. Heb nog veel donkerblauw en grijs dus dat komt goed uit ;)

    groet, Cam

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...