woensdag 22 juni 2011

Chocolade Cupcakes Recept

De vanille cupcakejes hebben we al gehad, dus hier komt de chocolade-versie !

Wat heb je nodig?

- 270gr bloem
- 1theelepel bakpoeder
- 227 gram ongezouten boter
- 200 gram suiker
- 218 gram lichte bastardsuiker
- 4 grote eieren op kamertemperatuur
- 170 gram Pure chocolade (maar ik gebruikte melkchocolade)
- 240 ml melk
- 1 theelepel Vanille Extract

En wat moet je doen?
- klop eerst de boter tot ze zacht en heel romig is
- voeg de suiker toe en klop nog minstens een 3-tal minuten
- voeg ei per ei toe en blijf goed mixen
- voeg de gesmolten chocolade toe
- voeg dan de bloem in 3 delen toe (dus niet alles ineens!) en voeg ondertussen ook het vanille exract en de melk toe
-blijf kloppen tot het geheel mooi glad is, maar ga ook niet té lang kloppen
- bakken doe je op 175°, een 20-25 minuutjes


Mijn ingrediëntjes:

Ik deed alles in de helft, want ik wilde niet zoveel cupcakes ;-)


Boter goed opkloppen:


Kristalsuiker erbij:


Lichte bastardsuiker erbij:


Eitje nr 1:


Eitje nr 2:


Gesmolten chocolade erbij:


En dan de bloem !


En de melk en het vanille extract:


Eventjes nog doorkloppen en dan krijg je dit:


En onze dutsedezekes in hun vormpje:
Ik had weer geen papiertjes gebruikt, en dat heeft een reden ;-) maar die kom je later wel te weten.


Hup in de oven ermee, en dan een 20 tal minuutjes later had ik deze welriekende schatjes:


Geen geweldig mooie foto ;-)

Maar wél lekker !

Eventjes laten afkoelen, en dan kan je ze uit de vorm nemen door een snijplank erop te leggen en heel de handel om te kieperen. Een beetje kloppen en ze vallen er zo uit !

Leg ze dan op een rooster voor af te koelen... of smikkel ze op terwijl ze nog warm zijn... njam !

Smakelijk !!

2 opmerkingen:

  1. Ga ik zeker en vast ook eens uitproberen...
    Leuke blog (fijn die receptjes)!
    Hier bakken we af en toe. Maar ik kan nog veel van je leren...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ow wat heerlijk je cupcakes!!
    Ik heb ze laatst voor het eerst gebakken... samen met mijn neefjes en nichtjes ze versierd... zo leuk

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...