woensdag 25 mei 2011

Recept Botercrème

Botercrème... je kan het gebruiken als vulling, of om je taart mooi glad af te smeren (later meer hier over), of voor een mooie toef te spuiten op een cupcake-je, en ga zo maar door.

Omdat BumbleBee-papa helemaal niet houdt van botercrème, ga ik het zéker niet als vulling gebruiken
 (ik heb immers net 2 lekkere vullingen gemaakt)
Maar wél om mijn biscuit perfect glad mee af te smeren.

Hoe we dat doen en waarom, dat is voor een andere keer.

Nu, gaan we de botercrème maken.

Ik gebruikte hier ook weer een mix voor:

FunCakes Mix voor Botercrème 1 kg.

Ook gekocht bij de leukste taartenshop .

Maar dit kan je ook hélemaal vers maken, dit receptje zet ik er eventjes bij.

Het recept met de mix:

- 100gram mix
- 100gram gezeefde banketbakkerspoedersuiker (met gewone lukt het ook)
- 125 gram water
 (op het pakje staat 200gram, maar omdat het voor af te smeren is, gebruiken we minder water)
- 250gram ongezouten boter

Wat doe je?

- roer de mix, het poedersuiker en het water samen met een garde door
- laat dit mengsel minstens een uur rusten (in de koelkast of op een koele plek)
- klop de boter wit en romig voor 5-10 minuten
- voeg het mengsel en de boter samen en mix goed door

Het recept zonder de mix:

- 250 gram ongezouten boter
- 250 gram gezeefde poedersuiker
- snufje zout
- merg van 1 vanillestokje

Wat doe je?

- doe alles in een grote kom en mix op lage snelheid tot alles goed gemengd is
- schakel een versnelling hoger en mix de botercrème tot hij licht en luchtig is


Dit is wat ik deed:

Alle ingrediënten samen:


De poedersuiker door de zeef halen:


Poedersuiker + mix + water = zootje ;-)


Een uurtje laten rusten, je start met een heel vloeibaar mengsel en een uur later is het een goede opgesteven massa:


Boter romig kloppen:


En alles bij elkaar en goed blijven mixen:


mmmmnjam ! Ik hou helemaal niet van boter... maar in deze versie is het wel lekker ;-)

Bewaren kan met een plastiekfolietje erover, in de ijskast !!

(jaja, jullie ijskast staat nu zo vol als de mijne :-) ).

Morgen gaan we onze taart snijden én vullen !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...